Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Hans en Marleen Stroomberg - WaarBenJij.nu Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Hans en Marleen Stroomberg - WaarBenJij.nu

Vancouver

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Hans en Marleen

27 Augustus 2016 | Canada, Vancouver

De vlucht.
Het vliegtuig vertrok iets later dan gepland, want er was iemand (te) laat...... Aanvankelijk dachten we dat de stoel naast ons leeg zou blijven, maar deze bleek toch bezet te zijn. Dit was niet erg, want we konden prima zitten op onze 'comfort' stoelen.
De vlucht verliep voorspoedig met af en toe wat lichte turbulentie, maar daar bleef het ook bij. De verzorging aan boord was meer dan goed. Hans vond zelfs dat we in de watten gelegd werden. Het eten was prima. Zelfs Hans heeft er lekker van gegeten en dat wil wel wat zeggen, want hij heeft lange tijd gehad dat hij alleen al van de geur van het eten misselijk werd.
We hadden blijkbaar wind mee, want hoewel we wat later vertrokken waren we eerder dan gepland in Vancouver.

Op de luchthaven aangekomen verliep alles vlotjes. We waren al snel door de douane en ook de bagage liet niet lang op zich wachten, en, ook niet onbelangrijk, was compleet. Er werd nergens naar gevraagd, dus alle mooie en interessante papieren waar we zoveel moeite voor gedaan hadden, bleven ongezien in de tas. Maar goed, het doel was om zonder problemen het land in te komen en dat was gelukt.

Naar het hotel.
Vervolgens wilden we met de taxi naar het hotel, maar daar stond zo'n lange rij en er stonden maar een paar taxi's, dat we besloten met het openbaar vervoer te gaan. Met de Canada Line gingen we, op een vlotte en best comfortabele manier, naar Yaletown Roundhouse Station. Hier moesten we overstappen op de stadsbus. Ik moest daarvoor eerst naar de bank (die was gelukkig om de hoek) om geld te pinnen en wat te wisselen voor munten, want je kunt alleen met gepast geld betalen.
We hadden de chauffeur gevraagd waar we het beste uit konden stappen en hij zou een seintje geven. Hij zette ons keurig voor het hotel af. Vandaag bleek dat daar helemaal geen officiële bushalte is. Wat aardig van die man.
Het valt ons trouwens sowieso op dat de mensen hier erg aardig zijn en graag bereid zijn om je te helpen. Ook in de restaurants of wat je ook wilt weten, ze geven je graag en vriendelijk advies.

Op verkenning.
Het inchecken verliep vlot en de kamer ziet er prima uit. Met airco, heerlijk! We hebben uitzicht op de English Bay, een mooi gezicht. Na ons wat opgefrist en omgekleed te hebben gingen we om een uur of 4 Canadese tijd op verkenning uit. Het was toen in Nederland al 01.00 's nachts, dus we hadden nog een poosje te gaan voordat we konden gaan slapen.

We zijn in de richting van de baai gelopen en hebben daar een poosje heerlijk aan het strand gezeten. Uiiteindelijk kwamen we in een leuk restaurantje vlakbij het water terecht waar we wat hebben gegeten. We hebben daarna heel erg ons best gedaan wakker te blijven, maar op een bankje in de zon sloeg de vermoeidheid toe. Terug naar het hotel voor de koffie, maar ook dat hielp niet meer. Hans kon niet eens meer wakker blijven om een stukje film van de eerste dag te zien (duurde maar ca. 3 minuten). We hebben het toen maar opgegeven en gingen om half 9 (05.30 Nederlandse tijd) te kooi. Een lange dag zat er op.

Dag 2.
Na een goede nachtrust waren we rond half 6 wakker. Tja, niet zo gek natuurlijk als je er al zo vroeg in lag. Na een vroeg ontbijt stapten we om 9.15 op een 'hop-on, hop-off' bus. We hadden er prachtig weer bij en in de open bus was het goed uit te houden.
We zijn bij de 'stoomklok' uitgestapt en hebben daar wat rondgekeken. Vervolgens zijn we de 'Vancouver Lookout' toren opgegaan. Hier vandaan heb je een prachtig uitzicht over de stad. Door het mooie weer konden we alles goed zien. Hebben in het 360 graden ronddraaiende restaurant (dat nog een verdieping hoger lag) een 'Vancouver on top' gedronken, oftewel, een koffie met likeur. Heerlijk. Hans kon de hoogte prima handelen door iets van het raam af te gaan zitten. Top.

Vervolgens zijn we weer op de bus gestapt en zijn er in Stanley Park weer uitgegaan. Je hebt hier een prachtig uitzicht op Vancouver. Tot ons grote plezier zagen we vlakbij, net onder de kust, een zeehond zwemmen. Super!
We zijn een stuk langs de kust gelopen en hebben genoten van de vele watervliegtuigen die hier opstijgen en landen. Ook de totempalen en de vuurtoren lagen op de route.

Met de bus verder naar Granville Island. Wat een gezelligheid! Hier is een grote overdekte 'vers'-markt, waar werkelijk van alles te koop was. Een kleurrijk geheel. Lekker aan het water, met zicht op de vele boten en grote jachten, fish en chips gegeten.

We konden niet meer met de 'hop-on, hop-off' bus naar het hotel, want daarvoor was het te laat geworden. We hebben het laatste stukje dan ook met de stadsbus afgelegd.

Nu zijn we op onze hotelkamer even aan het bijtanken en gaan straks nog even naar het strand om een glaasje te drinken. Een prachtige dag zit er alweer bijna op. Het lijkt alsof we al een week onderweg zijn, wat een indrukken!

Tot blogs.

• 27 Augustus 2016 - 08:07

Marianne En Peter:

Fijn dat de vlucht zo goed gegaan is. En in de wolken in de watten gelegd worden, wie wil dat niet?
    Zoals je het beschrijft kan je het gewoon voor je zien. Het lijkt ons echt geweldig. En leuk van die zeehond. Andere betalen een vermogen om zo iets te spotten.
    Heel veel plezier en geniet ervan,
    Groetjes Peter en Marianne

• 27 Augustus 2016 - 16:16

Peter&Wendy:

Wauw, dit klinkt als een geweldige start van een mooie reis!
    Geniet lekker samen, dan genieten wij mee!
    Liefs, Peter & Wendy

• 27 Augustus 2016 - 17:38

.pita:

Leuk verslag,leuk om te lezen,geniet et van,gr Cees pita.