Grouse Mountain en Lonsdale Quay - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Hans en Marleen Stroomberg - WaarBenJij.nu Grouse Mountain en Lonsdale Quay - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Hans en Marleen Stroomberg - WaarBenJij.nu

Grouse Mountain en Lonsdale Quay

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Hans en Marleen

28 Augustus 2016 | Canada, Vancouver

Dag 3
We waren vanmorgen alweer vroeg uit de veren. Heb je vakantie en dan ben je om 5 uur wakker, terwijl we gisteravond niet vroeg zijn gaan slapen, grrr.......

Na een vroeg ontbijt waren we mooi op tijd bij Canada Place. Hier vandaan vertrok de gratis (daar houden wij van) shuttlle bus naar Grouse Mountain. Tot onze verrassing lag daar ook de Nieuw Amsterdam, een cruiseschip van de Holland America Line, aan de kade.Wat een mooi en indrukwekkend schip om te zien.

Even gevraagd of we voor in de bus mochten zitten en dat kon geregeld worden. Hans helemaal blij. We konden alles onderweg dus goed zien. De chauffeur hield ook wel van een praatje en hij gaf ons o.a. de tip om later die dag naar Lonsdale Quay te gaan.

Omdat we vroeg waren en in het hotel al kaartjes voor de gondel hadden gekocht, waren we in no time boven. We besloten gelijk met de stoeltjeslift door te gaan, omdat het nu helder weer was en de kans op een goed uitzicht nu groot was. Dat bleek ook zo te zijn. Ondanks de hoogtevrees van Hans stapte hij dapper in de stoeltjes lift. Hij doet het toch maar!

Boven was het prachtig. Een schitterend uitzicht over Vancouver en alles daaromheen. Ook stonden er prachtige, uit hout gesneden beelden. Leuk om te zien. Vervolgens weer met de stoeltjeslift terug. Nog moeilijker voor Hans, want dan zit je met je rug naar de berg toe. Maar hij heeft het prima doorstaan. Wat een topper.

Op dit niveau was van alles te beleven. Een show voor de kinderen, de zgn. Lumberjack show (waar ook de volwassenen zich mee vermaakten), natuurfilms over Grouse Mountain en de beren (die daar ook in levende lijve te zien waren) en waar je heerlijke beavertails kon eten (letterlijk beverstaarten, maar het was een zoete lekkernij). Ook hier van het fraaie uitzicht genoten en uiteindelijk weer met de gondel naar beneden.

We besloten de tip van de chauffeur op te volgen en gingen met de 'stads'bus naar Lonsdale Quay. Daar was het op de markt inderdaad weer een hele bedrijvigheid. Hier en daar een muziekje erbij, kortom gezellig.
Het laatste stukje terug naar Canada Place legden we af met de watertaxi. Zo konden we Vancouver ook nog vanaf het water bekijken.

Met de 'hop-on, hop-off' bus gingen we uiteindelijk weer richting hotel. Daar aangekomen besloten we eerst met het verhuurbedrijf van de camper te bellen, om een tijd af te spreken dat ze ons zondagmorgen van het hotel op zouden halen. Helaas, het was/is zaterdag en dat betekende dat ze eerder gesloten waren. Wat nu...... Geen idee. Ze gaan pas morgen om 09.00 weer open en wij zouden om 10.00 de camper ophalen. Dat gaat dus niet lukken. We hebben maar een mailtje gestuurd in de hoop dat ze die nog lezen. Horen we niks, dan bellen we morgenochtend om 09.00 maar en wordt het dus wat later met de camper. Het is niet anders. Maar wel balen. Dom ook dat we dat niet eerst gecontroleerd hebben. Maar ja, t is niet anders. We zien wel.

Vervolgens gingen we achter een simkaart aan om in Canada goedkoper mee te kunnen bellen. Het had heel wat voeten in de aarde, maar het lijkt uiteindelijk gelukt te zijn. Dit vooral door de vriendelijke hulp van de verkoper, die ons in eerste instantie niet goed geïnformeerd had, maar dit door zijn hulp weer helemaal heeft goed gemaakt. We denken dat de telefoon nu werkt.......

We gaan zo nog even een drankje scoren en daarna de koffers inpakken voor morgen. We zien wel hoe het morgenochtend loopt met de transfer. Het komt vast goed..........

Tot blogs.

• 28 Augustus 2016 - 09:22

Jan En Gerda:

Hans en Marleen
    Zo vroeg op, pff maar dan zie je natuurlijk ook heel wat moois!
    Het is een prachtig verhaal, mooie foto's en heerlijk om te lezen!
    Hans wat kun je trots op jezelf zijn om toch in de gondel te gaan!( topper)
    Dikke kus en blijf volop genieten!
    We horen weer graag van jullie.
    Liefs

• 28 Augustus 2016 - 09:41

Peter En Marianne:

Wat heerlijk om jullie verslagen te lezen en de foto's te bekijken. echt geweldig. Jullie genieten er lekker van en je moet maar zo denken, vroeg op, kan je ook lekker genieten, haha.
    En Hans ik ken het gevoel van omhoog gaan, dus petje af dat je doet.
    Liefs uit Beugen

• 28 Augustus 2016 - 12:06

Martijn En Chantal:

Zo te lezen hebben jułlie het prima naar jullie zin. Ook heerlijk om jullie verhalen te lezen. En....Hans je bent een toppertje hoor.
    We kijken uit naar jullie volgende avontuurlijke verhalen.
    Liefst uit Papendrecht

• 28 Augustus 2016 - 14:11

Alie En Jaap:

Zo even gelezen alles wat hebben jullie al genoten van de reis veel plezier met jullie camper en goed uit kijken

• 28 Augustus 2016 - 19:29

Bert:

Hoi,

Leuk dat jullie het naar je zin hebben daarginder. Mooie foto's, veel herkenbaarheid.
    Mochten jullie toevallig in Hope komen met de camper, daar zijn heel veel houtgesneden beelden.
    Genoeg te zien in BC.

Groeten en een fijne reis.

• 28 Augustus 2016 - 19:49

Bert:

Nog een kleine tip. Als je een parkpas moet aanschaffen en je tekent deze niet af op de achterzijde, deze worden in NL via marktplaats opnieuw verkocht. Scheelt weer in de kosten en helemaal nu, want ze zijn 2 jaar geldig dus gewild voor doorverkoop.

• 29 Augustus 2016 - 02:30

Hans En Marleen Stroomberg:

Ja Bert, het is hier inderdaad fantastisch. We hebben nog geen route vastgelegd, dus we zien wel waar we wel/niet naar toegaan, maar we zullen Hope onthouden.
    Die tip van die Parkpassen hebben we al eerder ergens gelezen, maar toch bedankt!

• 29 Augustus 2016 - 08:13

Lieke:

Leuk hoor al die verhalen! Nu heel veel plezier met de camper en veel veilige kilometers gewenst!!