Wat een topdag! - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Hans en Marleen Stroomberg - WaarBenJij.nu Wat een topdag! - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Hans en Marleen Stroomberg - WaarBenJij.nu

Wat een topdag!

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Hans en Marleen

30 Augustus 2016 | Canada, Vancouver

Camper
Om kwart over 8 werden we door Fraserway gebeld dat ze ons mailtje hadden gelezen en dat ze ons rond 9 uur van het hotel op zouden komen halen om ons naar onze camper te brengen. Gelukkig, dat was dus goed gegaan.
De camper ziet er keurig uit, heeft een mooi formaat (m.a.w. groot genoeg) en volgens Hans zit er een prima motor in. Als we optrekken lijkt het wel of er enorme tank wegrijdt. Wat een oergeluid. Het rijden met de camper was even wennen, want het is toch anders dan met onze eigen auto ;), maar dat is ook begrijpelijk.

Op naar Vancouver Island. We zijn met de Ferry van Tsawwassen naar Swatz gegaan. Best spannend met zo'n camper waar je nog amper aan gewend bent. Maar het ging allemaal prima. De overtocht duurde een kleine 2 uur. Op Vancouver Island aangekomen moesten we op zoek naar een supermarkt, want helaas doen ze de boodschappen er niet bij en er moet natuurlijk wel gegeten worden. Het winkelcentrum was redelijk snel gevonden, maar een geschikte parkeerplaats vinden was iets minder makkelijk. Dan maar op twee vakken. :)
Vervolgens op zoek naar de camping die we op het oog hadden, zo'n 6 km van Victoria. Daar aangekomen hebben we de koffers uitgepakt en nog eens goed bekeken hoe alles in zijn werk gaat in/op/aan de camper. De dag geëindigd met een lekker glaasje rode wijn.

Victoria
Na een goede nachtrust zijn we met het openbaar vervoer naar Victoria gegaan. We hebben eerst een walvistour geboekt en hebben daarna een soort 'steegjes'route gelopen, a la op Urk. Leuk; zo zie je een stukje van Victoria dat we anders vast niet gezien hadden.

Om twee uur vertrok de boot voor de walvistour. We hadden prachtig weer en een rustige zee.
Wat we vanmiddag gezien hebben is met geen pen te beschrijven en geen foto of film kan laten zien hoe het in werkelijkheid was. We hadden namelijk alle geluk van de wereld volgens de twee gidsen, die er zelf super enthousiast over waren en het een zeldzame topdag noemden.
Er zijn namelijk een aantal groepen in dit gebied met ruim 80 orka's in totaal. Volgens zeggen hebben wij alle groepen vanmiddag gespot en mogelijk zelfs (bijna) alle orka's hiervan gezien. Ik kan niet zeggen of dit waar is, want wat mij betreft leken ze allemaal op elkaar :). Feit was wel dat we er echt héél veel gezien hebben en het enthousiasme van de gidsen wekte de indruk dat het wel heel bijzonder was. Wij hebben het in ieder geval wel als zodanig ervaren!

Vervolgens gingen we op jacht naar een groep zeehonden en zeeleeuwen. Bij de vuurtoren waren er een heleboel. Wat een kabaal maken die beesten zeg en wat zijn ze groot en lomp (en wat stinken ze........).

Om 5 uur waren we, vol van alle indrukken, weer terug in de haven. In een Ierse pub hebben we er een wijntje op gedronken en na een lekkere maaltijd zijn we weer met de bus naar het park teruggegaan.

Kortom, wat was dit een topdag!

Tot blogs!

• 30 Augustus 2016 - 07:43

Jan En Gerda:

Prachtige foto's hebben we weer gezien van jullie, wat een mooie omgeving!
    En wat een mazzel om zoveel walvissen te zien!
    leuk om jullie zo te volgen, verder veel plezier samen en we lezen het wel weer!
    Groet vanuit een mooi Kampen!

• 30 Augustus 2016 - 08:04

Lieke:

Wat een leuk verhaal weer en wat ontzettend gaaf zeg al die orka's!! Ik weet uit eigen ervaring hoe overweldigend het is om zoiets indrukwekkends te zien. Kleine tip: voeg hier ook nog even wat foto's toe. Als je dan een boek laat maken van je weblog is het compleet :)
    Heel veel plezier nog!

Dikke kus!!

• 30 Augustus 2016 - 08:35

Esmeralda:

Mooi om te lezen Marleen kijk al weer uit naar je volgende verslag nog veel plezier. Groetjes Esmeralda.

• 30 Augustus 2016 - 08:48

J En à Albers:

Wat een mooie foto's en fijn dat jullie zoveel te kijken hebben geniet maar mooi van de natuur groetjes

• 30 Augustus 2016 - 19:41

Peter En Marianne:

Ha Marleen en Hans,
    Dat is echt een topdag. Wat geweldig. Uit ervari8ng weten we dat het spotten van walvissen heel indrukwekkend is . Kan me helemaal voorstellen hoe het is als je er zoveel ziet. Nou geniet verder van jullie reis, het is boeiend en leuk om jullie te volgen. Veel plezier en vooral geniet ervan

• 30 Augustus 2016 - 20:54

Jozianne:

Leuk om jullie te volgen. Alles is zo herkenbaar. De vriendelijkheid en behulpzaamheid in Canada is ons ook zo goed bijgebleven. Geniet er van samen.

• 30 Augustus 2016 - 21:14

Aart En Lyda:

Hey Hans en Marleen!!!
    Super om jullie ervaringen te lezen zeg.....We zouden zo mee willen......Lekker verder genieten en superleuk om jullie avonturen te lezen

• 31 Augustus 2016 - 23:03

Lida:

geweldig! prachtig! genieten samen!!