Van Franz Josef naar Wanaka - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Hans en Marleen Stroomberg - WaarBenJij.nu Van Franz Josef naar Wanaka - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Hans en Marleen Stroomberg - WaarBenJij.nu

Van Franz Josef naar Wanaka

Door: Hans en Marleen

Blijf op de hoogte en volg Hans en Marleen

28 Februari 2023 | Nieuw Zeeland, Wanaka

Om 08.00 zaten we weer in de bus. Het is weer een reisdag, maar er zijn weer leuke stops ingepland. Onze eerste stop is bij Lake Matheson. We lopen naar een uitkijkpunt, met mooi zicht op het meer. Het weer is perfect. Het is zonnig en bladstil. Je ziet de bergen prachtig in het meer weerspiegeld. Een plaatje! Na weer veel teveel foto's te hebben gemaakt, lopen we langzaam terug naar de bus. Op de terugweg zien we nog een prachtige blauwe(!) paddestoel. Heel bijzonder.

We hebben een geweldig zicht op de besneeuwde toppen van Mount Cook en Mount Tasman. Volgens de chauffeur 'are we very lucky' want deze bergtoppen zijn max 60 dagen per jaar te zien. Een mazzeltje dus.

We rijden verder langs de 'river Haast' zoals hij genoemd wordt. Wat is NZ toch een prachtig land. Je ziet steeds weer nieuwe mooie plekjes en je wilt overal wel foto's van maken.

We stoppen bij een 'salmon farm' voor een koffiestop. Dit is voor velen een teleurstelling, want menigeen had zich verheugd op een broodje vers gerookte zalm, maar deze was tijdelijk niet beschikbaar. Nou ja zeg. We verdenken een andere groep ervan dat ze alles hebben opgemaakt, maar dan nog moet je eigenlijk om 11.15 nog geen nee moeten verkopen vinden wij. Maar helaas pindakaas geen gerookte zalm.

Vervolgens rijden we door naar Ship Creek. Behalve een mooi uitzicht op zee en de kustlijn, zien we tot onze grote verrassing vlak langs de kust meerdere dolfijnen zwemmen. Wow, geweldig!

De volgende stop is bij Thunder Creek falls. We lopen een klein stukje door het bos en komen dan bij de waterval uit. Het is een bescheiden waterval, maar wel mooi om te zien. We vervolgen onze route langs Lake Wanaka en Lake Hawea. Deze meren en de bergen er om heen zijn zo mooi dat we een paar keer stoppen om foto's te maken.

Zo is ook deze reisdag weer een prachtige dag geworden. We komen aan bij ins hotel in Wanaka, gaan een paar boodschapjes doen en drinken een koud biertje met Els en Eric in de tuin bij het hotel. Om 7 uur gaan we eten bij Amigos, een Mexicaans restaurant. Dit ligt naast het hotel. Frederieke heeft hier tijdens haar vorige reis afgelopen november al een reservering voor ons gemaakt, want dinsdags is het taco-dag en is het er altijd erg druk. Dit laatste klopt. Wat een gekakel. Het eten smaakt uitstekend, en zo is het weer een gezellige afsluiting van een geweldige dag.

• 01 Maart 2023 - 06:33

Wendy :

Even 3 verhalen bij gelezen, heerlijk! Wat een avonturen maken jullie mee, een reis om nooit meer te vergeten! Geniet nog de komende week!

• 01 Maart 2023 - 10:24

Cees -pita:

Zo telezen zien jullie wel heel veel mooi ,s daar ,we blijven jullie dan ook volgen ,geniet er nog maar lekker van .[e-1f44b][e-1f44b]

• 01 Maart 2023 - 14:23

Anneke En Arend:

Mooi om jullie verslagen te lezen en wat een belevenissen en mooi land als je jullie foto’s ziet. Geniet er samen van.

• 01 Maart 2023 - 18:27

Marianne En Peter:

Hoi hoi, daar zijn we weer. Door drukte en rompslomp liepen we achter met lezen, maar nu zijn we weer bij. Waar een prachtige foto's en wat een leuke en prachtige verhalen. En wat leuk dat jullie het zo boffen met de groep! Echt heel leuk. En wat jullie allemaal zien en meemaken. Geweldig en wij genieten van de zijlijn mee.

Nog veel plezier

• 01 Maart 2023 - 21:55

Jannet:

Mooie reisverslagen zeg. En zo te lezen hebben jullie wel naar t zin. Ook mooie foto's top. Alleen heb ik de blauwe paddestoel gemist, klopt dat? Wil die wel eens zien. Veel plezier nog.

• 01 Maart 2023 - 21:56

Jannet:

Oeps sorry zat wel tussen de foto's.

• 05 Maart 2023 - 09:30

Petra :

Wauw wat een fantastisch vakantie hebben jullie, geniet er nog maar even lekker van.