Bijna.................... - Reisverslag uit Kampen, Nederland van Hans en Marleen Stroomberg - WaarBenJij.nu Bijna.................... - Reisverslag uit Kampen, Nederland van Hans en Marleen Stroomberg - WaarBenJij.nu

Bijna....................

Blijf op de hoogte en volg Hans en Marleen

21 Augustus 2016 | Nederland, Kampen

Bijna................en dan gaan we naar Canada. We hebben er zin in!

De voorbereidingen lopen goed. Vlucht geboekt, hotel in Vancouver geregeld, en, niet onbelangrijk, een camper gehuurd! Want ja, daar gaat het tenslotte om: met de camper er op uit om West-Canada te verkennen.

Hans is al maanden bezig alle mogelijke routes te bestuderen om zoveel mogelijk te zien en zo weinig mogelijk te missen. Volgens mij kent hij de kaart en de steden al wel uit zijn hoofd. Leuk, dat enthousiasme.

Ik hou mij meer bezig met de andere voorbereidingen, waaronder de paspoorten, bankpassen en andere belangrijke documenten controleren op geldigheid en bruikbaarheid etc. Maar ook: toestemming krijgen voor de medicijnen die we mee moeten nemen. Wat een klus!!
Eerst een verzoek aan de huisarts voor een Engelse verklaring (met stempel en handtekening), waarin staat dat wij deze medicijnen, tijdens onze reis door Canada, nodig hebben.
Vervolgens de brief met alle informatie naar het CAK gestuurd. Ook zij hebben een stempel en een handtekening gezet.
De volgende stap was het Ministerie van Buitenlandse Zaken. Of we ook even wilden betalen. Uh ja, dat moet dan maar. De verklaringen kwamen terug met nog meer stempels en handtekeningen. Is er nog plek voor meer? Dat moet wel, want ze moeten ook nog naar de Canadese Ambassade. Oh ja, ook graag geld overmaken.................... Pfffff, als we alles van tevoren hadden geweten.............
Maar volgens mij kunnen wij nu wel 'de hele apotheek' meenemen, en dat moet ook, want meer ruimte voor stempels en zo is er niet meer.
Nou ja, dit soort voorbereidingen doe ik dus.

Maar, langzamerhand komen we waar we moeten zijn. We denken alles onder controle te hebben..................
Nu eerst nog even een paar dagen werken en mijn verjaardag vieren en dan kunnen we gaan!

Donderdag 25 augustus is het zover!!
Bijna.................

• 21 Augustus 2016 - 12:25

Jenneke Van Der Weerd:

Ik ga proberen jullie te volgen, ik wordt al moe van al het geregel maar dat is jouw ding marleen.
    Daar ben jij goed in.
    Ga er lekker samen van genieten, ik wens jullie in ieder geval heel veel mooie indrukken en geniet van elkaar

• 22 Augustus 2016 - 09:07

Lieke:

Van dichtbij maak ik mee hoe jullie de laatste maanden toeleven naar deze vakantie. Heel veel plezier en maak er een onvergetelijke reis van!
    Liefs

• 22 Augustus 2016 - 19:58

Elly En Henk:

Hans en Marleen we gaan jullie volgen .
    Samen heel veel plezier met deze bijzondere en mooie reis.
    Fijn genieten samen .
    Liefs Henk Elly Esther en jaap

• 22 Augustus 2016 - 21:39

Jan En Gerda:

Hans en Marleen geniet samen van deze prachtige reis!
    Door jullie verslagen reizen wij ook een beetje mee!
    Liefs J & G