Taupo - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Hans en Marleen Stroomberg - WaarBenJij.nu Taupo - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Hans en Marleen Stroomberg - WaarBenJij.nu

Taupo

Door: Hans en Marleen

Blijf op de hoogte en volg Hans en Marleen

19 Februari 2023 | Nieuw Zeeland, Taupo

Gisteren was onze laatste dag in Rotorua. We hadden ons zelf een dag vrij gegeven. Iedereen pakt zo af en toe wat 'eigen' tijd. Het is een vrij intensief programma, dus even bijtanken is niet verkeerd. Een klein wasje gedaan, een nieuw verslag geplaatst en toen richting het centrum en het meer. Wat treffen we het toch met het weer. Het zonnetje schijnt volop en de temperatuur is heerlijk. Rond de 23 graden. Het kan slechter. Heerlijk om even op je gemak wat rond te lopen. We besluiten naar Eat street te lopen (what's in a name) voor een late lunch. Wat een gezellig straatje en wat een keus, van Indiaas en Thais tot vis en Italiaans. Na een lekkere lunch besloten we te gaan informeren welke bus we moesten hebben om naar Te Puia/Whakarewarewa te kunnen gaan. Whakarewarewa is de verkorte naam voor 'Te Whakarewarewatanga O Te Ope Taua A Wahaiao'. Het is maar dat je het weet. Hier zijn veel geisers etc. te zien. Onderweg ontdekte ik dat het park om 4 uur zou sluiten. Het was inmiddels half 4 geworden. Dit had dus geen zin meer en we zijn dan ook naar het hotel teruggegaan.

De volgende morgen vertrokken we al vroeg. Om half 9 waren we bij Wai-O-Tapu. We hadden tot 10 uur de tijd om hier rond te lopen. Wat is het hier mooi. Geweldig. Een park vol borrelende hete bronnen en vulkanische kraters. Wat een kleuren zien we hier. Deze kleuren zijn ontstaan door oxidatie. De mineralen zorgen voor veel verschillende kleuren. Rood/bruin: ijzeroxide, paars: mangaanoxide, geel: zwavel, roze: kwiksulfide en wit: porseleinaarde. In dit park bevindt zich ook de champagnepool. Dit is de grootste warmwaterbron van NZ. Het heeft een doorsnede van 65 meter en een diepte van 62 meter, met een oppervlaktetemperatuur van 74 graden. De bubbels worden veroorzaakt door kooldioxide en zorgen voor het champagne-effect in het water. Bij de laatste krater pool lijkt het alsof iemand er een blik verf in heeft gegooid, een felle geel/groene kleur. Het lijkt onecht, maar dat is het niet. Prachtig om te zien.

Daarna rijden we naar de Lady Knox geiser die met behulp van wat zeeppoeder een kleine uitbarsting oplevert. Leuk, maar een beetje té toeristisch naar mijn smaak.

De volgende stop is bij een dam, waar de sluizen net zijn opengezet als wij aankomen. Wij stappen aan boord van een boot voor een tochtje naar de Huka Falls. Een deel van de groep gaat hier lopend naar toe. Zij zien uiteindelijk de waterval van bovenaf en wij vanaf het water.

We rijden door naar ons hotel in Taupo. De rest van de dag zijn we vrij. Rony, een van de groepsleden gaat skydiven en wij gaan samen met enkele anderen mee om te kijken. Frederieke, onze reisleidster, vindt dit ook wel wat en na enige aarzeling stapt ook zij in een vliegtuig voor een tandemsprong vanaf 12000 foot. Ook zij is weer een ervaring rijker.

's Avonds gaan we met de hele groep naar een Italiaans restaurant. Het was weer erg gezellig. Wat hebben we toch geboft met de groep!

Omdat we de komende dagen geen wifi hebben, plaats ik dit deel van het verslag uit Taupo vast. De rest komt dus later.

• 19 Februari 2023 - 21:22

Jenneke:

Tjonge Marleen, wat maak je veel werk van je verslag. Fijn dat het allemaal goed gaat. Jullie maken weer mooie herinneringen samen voor later als jullie oud zijn. Haha. Veel plezier daar in heeeel ver weg. Groetjes Bert en Jenneke[e-1f618]

• 19 Februari 2023 - 21:35

Marleen :

Ja Jenneke, klopt. Voor als we achter de geraniums zitten[e-1f60a]

• 19 Februari 2023 - 21:44

Jan En Gerrie:

We kijken nu al weer uit naar het volgende verslag Marleen en Hans.

Leuk om jullie zo te volgen!

Blijf genieten samen

Groetjes[e-1f44b]

• 19 Februari 2023 - 23:05

Lida:

Prachtige foto’s [e-1f929][e-1f973][e-1f618][e-1f44d]

• 20 Februari 2023 - 06:28

Peter En Marianne :

Wat een prachtige foto's echt geweldig. Het is overbodig om te zeggen, lekker genieten. Wauw. Nog een prachtige tijd daar

• 20 Februari 2023 - 07:55

Wendy:

Wat een mooie reis is dit toch. Dat pakt niemand jullie meer af! :-)

• 20 Februari 2023 - 09:25

Alie Albers:

Wat zien jullie toch veel mooie reis nog veel mooie weken groetjes Alie

• 20 Februari 2023 - 09:25

Alie Albers:

• 20 Februari 2023 - 13:31

Martina:

Zo te lezen hebben jullie het naar de zin! Fijn! Wat een gedetailleerd verslag! Zo reizen we een beetje met jullie mee!

• 20 Februari 2023 - 19:11

Gertjan:

Wat een prachtig verslag Marleen geweldig.

Ik heb net alles eens even op mijn gemak zitten lezen. Maar wat mooi allemaal ondanks dat er vanwege de cycloon evenementen afgezegd moesten worden.

En zo te lezen bevalt jullie de groepsreis ook prima. Mooi om te lezen.

Nou ik kijk al weer uit naar het volgende verslag.

Geniet samen met een grote G en hou het gezond [e-263a]️

• 20 Februari 2023 - 22:04

Barbara:

Jullie maken weer een prachtige reis!

Fijn dat alles wordt georganiseerd, want de orkaan vereist wel wat flexibiliteit..

Nog een mooie tijd gewenst!

• 22 Februari 2023 - 10:39

Hans En Marleen Stroomberg:

Leuk om jullie reacties te lezen. Bedankt.

• 25 Februari 2023 - 14:02

Annie:

Hoi Marleen en Hans,

Wat een fantastische reis maken jullie! Ongelooflijk wat een mooie foto’s en wat kun jij mooi schrijven, Marleen.

Wij wensen jullie verder nog een hele mooie voortzetting van deze bijzondere reis.

Groetjes, Pol en Annie