Van Nelson naar Greymouth - Reisverslag uit Greymouth, Nieuw Zeeland van Hans en Marleen Stroomberg - WaarBenJij.nu Van Nelson naar Greymouth - Reisverslag uit Greymouth, Nieuw Zeeland van Hans en Marleen Stroomberg - WaarBenJij.nu

Van Nelson naar Greymouth

Door: Hans en Marleen

Blijf op de hoogte en volg Hans en Marleen

27 Februari 2023 | Nieuw Zeeland, Greymouth

Vandaag wordt het een reisdag. Frederieke weet ook zo'n dag aantrekkelijk te maken door diverse activiteiten in te plannen. We vertrekken om 08.00 uur. Het regent en de lucht is grijs, maar de voorspellingen zijn dat het in de loop van de dag beter weer wordt. We gaan het zien. Na de koffiestop zien we inderdaad de eerste stukjes blauwe lucht verschijnen. Het komt vast goed. Na een fotostop rijden we door naar Cape Foulwind. Deze naam komt van kapitein James Cook, toen hij in 1770 met zijn schip uit koers werd geblazen door de westen wind. We lopen hier een prachtige route van ruim 4 kilometer langs de kust. Het is stijgen en dalen, maar het weer is helemaal opgeknapt en het is een prachtige tocht om te lopen. Wat een prachtige kustlijn! Onderweg zien we zeerobben op de rotsen liggen en er zwemmen jonkies in een kleine baai. Prachtig om te zien. Terug bij de bus is het lunchtijd geworden.

Na onze broodjes opgegeten te hebben stappen we weer in de bus om later weer te stoppen bij de Truman track. We lopen hier eerst door een dicht subtropisch bos, vervolgens door een stuk met hoge struiken om uiteindelijk bij een uitkijkpunt uit te komen met een prachtig uitzicht op zee, met daarin flinke rotspartijen. Er is ook zicht op een waterval, maar omdat het zomer is, en er in dit gebied minder regen is gevallen dan gebruikelijk in deze tijd, stelt deze niet veel voor.

We stappen weer in de bus en rijden door naar de Pancake rocks. Dit is een toeristische trekpleister en dat is te merken aan het aantal bezoekers, maar het is nog steeds niet erg druk. Wel lekker zo. We lopen ook hier via het bos naar zee. Daar aangekomen zien we het ene mooie plekje na het andere. Wow, wat is dit prachtig. Wat een bijzondere rotsen zijn dit. Je kunt duidelijk allemaal dunne laagjes zien, waardoor het op een stapel pannenkoeken lijkt, vandaar de naam. Prachtig!!

Weer terug in de bus rijden we naar ons hotel in Greymouth. 's Avonds gaat een deel van de groep eten bij Monteith's Brewery en de rest eet in het restaurant van het hotel. Wij horen bij de laatste groep, om wat meer variatie in het eten te krijgen. Even geen burger dus vandaag maar cordon bleu. Het is gezellig druk in het restaurant en het eten smaakt goed. Wat wil een mens nog meer. We maken het niet te laat, want het was weer een intensieve, maar prachtige dag.

• 27 Februari 2023 - 10:39

Lieke:

Weer een mooi verhaal en prachtige foto’s! Fijn om te lezen dat jullie je zo goed vermaken daar! Geen pannenkoeken gegeten bij de Pancake Rocks??

• 27 Februari 2023 - 11:11

Hans En Marleen :

Nee Lieke, daar hadden we geen tijd voor. [e-1f605]

• 27 Februari 2023 - 16:33

Barbara:

Hahaha.. mooie naam Pancake Rocks. :) Maar op de foto wel duidelijk herkenbaar.

Een mooie reis, met telkens weer nieuwe ontdekkingen.

Nog veel plezier daar!

• 28 Februari 2023 - 09:46

Lida:

Prachtige foto’s [e-1f929] en heerlijk zomer daar hebben we zin in[e-1f973][e-1f929][e-1f970] nog een fijne week te gaan veel plezier samen [e-1f44f][e-1f618]